divendres, de gener 01, 2010

QUÈ VOLDRÀ DIR AQUEST?

Sempre acostume a fer una microcomposició literària pel mòbil per desitjar una bona entrada d'any nou. Com que el procés de cisellar exigeix que l'orfebre tinga bona mà per a la poda sense que l'arbust perda sentit ni bellesa, sembla ser que enguany he tingut la tisora solta i l'he encriptat massa. Han hagut uns quants -no tots, eh?- familiars, amics, coneguts i saludats que m'han demanat que els explicara el significat.
Podries desencriptar-lo i explicar què es vol dir amb el missatge de cap d'any?
"2010: L'ocell cendrós i la rama gemmada".

9 comentaris:

assumpta ha dit...

Eeeiiinnnggg?
Potser jo també precisaria de la versió expandida!
=)

Jordi Tudó ha dit...

Sí hi ha felicitacions del bon any que no s'entenent. L'any passat un amic em va passar en llatí dos o tres pàgines explicant la biblia en vers...


Et dessitjo un bon any 2010 per tu i els teus, ple de salut, amor i felicitat.

Salut
www.miradesalvent.blogspot.com

Elfreelang ha dit...

com no sigui l'au fènix que mor i renaix de les seves cendres igual que l'any que fineix i l'any que comença...i la rama gemmada no ho sé potser les branques dobles d'aquest gener el déu janus que és bifront i mira alhora enrere i endavant?

Unknown ha dit...

L'ocell cendrós ets tu i la rama gemmada és damunt on et poses, una rama lluenta, una gemma incomparable, un misteri resolt.. i refereix a...

Sóc un romàntic, què hi farem!

Helena Bonals ha dit...

La cendra denota vellesa, la "rama gemmada", la mort gelada, cristal·lina, del principi d'any. Pel que afegeixes al meu bloc:

"és necessària la flama perquè acudesca l'ocell cendrós per fer nova volada"

aquesta fredor es convertirà en "April is the cruellest month" en la propera estació. L'ocell cendrós tornarà amb la primavera, i ja no serà cendrós.

Tot això no hi cap en un SMS em sembla.

Clidice ha dit...

sóc horrible per les endevinalles. O sigui que si m'haguessis enviat aquest missatge t'hagués respost: "po fueno, po fale, po malegro, jo també t'estimo". Però és clar, jo sóc una mica poca solta :)

Petons d'any nou! :D

Jesús M. Tibau ha dit...

sigui com sigui, és molt suggerent.
Bon any

Francesc Mompó ha dit...

Assumpta, Jordi, Elvira, Joan-Carles, Helena, Clídice, Jesús, moltes gràcies per abocar-vos. Tots heu anat tocant mare. Era desitjar que una vegada mort l'any renasquèrem com l'au fènix i trobàrem una rama plena de gemmes a punt de brotar la vida.
Una abraçada
Salut i Terra

Jordi Albinyana ha dit...

Jo vaig pensar que devies estar més passat que un allioli i no t'havies aclarit escrivint el missatge. Bon any!