Dijous es lliuraven els XI Premis Literaris Ciutat de Torrent, dels quals formava part del jurat en dos modalitats: el de poesia, que fou declarat desert –doblement sucós per a la pròxima convocatòria- i el de narrativa, on Ivan Carbonell i Joan Pla, guanyador i finalista respectivament, foren guardonats entre un pomell d’excel·lents novel·les.
+037.jpg)
Ahir divendres els esdeveniments eren per partida doble, tots dos dintre dels actes celebrats en els XXXVIII Premis Octubre.
De vesprada vaig assistir a la Taula Redona de l’AELC: “L’experiència digital” amb els escriptors Manel Alonso, Toni Cucarella i Joan Navarro, moderats per Xavier Aliaga.
Sense que hom tinguérem una noció global que ens quadrara el paradigma de les noves –o no tan noves per als més joves- tecnologies s’acarà la situació des de diversos punts de vista, cadascú pessigant-la des de la seva experiència.
Diversos i interessants foren alguns conceptes tractats tant pels ponents com pel públic; el blog com a mitjà democràtic, la literatura digital i la literatura digitalitzada, els drets d’autor en la literatura digital, màquines expenedores de llibres, el llibre digital, experiències europees, immediatesa i lleugeresa del post...
Un públic participatiu i ple d’escriptors de tots els Països Catalans es repartia per la sala del Centre Octubre de València. El company Sebastià Bennassar i Llobera va ser un dels més participatius.
Ja de nit, quasi a hora de bruixes els Octubre havien organitzat un Recital Poètic a ca Revolta, al cor del barri del Carme: Maria Fullana, Eusebi Morales, Christelle Enguix i Francesc Mompó.
Un Ca Revolta ple a gom ens acollí en una nit màgica on quatre registres i quatre tons distints aconseguiren una atmosfera de calidesa entre els assistents. Durant més d’una hora la poesia senyorejà la nit.
