dissabte, de maig 08, 2010

MOLT AGRAÏT, JOAN-CARLES


Fa temps que em roda pel cap la idea de recomar algun dels blogs que jo visite habitualment perquè els trobe interessants per diversos motius. Com que els esdeveniments s’amunteguen i la faena, actes, llibres i l’ofici de viure reclamen el seu delme a Chronos, no ho he fet encara. Blogs com el de Mercè, La Carme, L’Aixeta, Cucarella, Clídice, Jesús Tibau, La Comtessa, Vent, Manel Alonso, Helena Bonals, Olga Xirinacs, Xarel-10, Gàlim i un llarg etcètera estan a la sala de la decisió. Però avui m’han mamprés de l’orella i m’han ficat en faena; encara que siga d’arrapa-i-fuig.
Al sempre interessantíssim blog de l’amic Joan-Carles Martí, Extrem sud del País Valencià: d’Elx a Guardamar, ha penjat l’amo la llista dels blogs que ell atorga el distintiu (d’origen portugues) que darrerament va rodant per la blogosfera (i que ja abans havien tingut l’amabilitat d’oferir-me La Carme i Vicent de l’Aixeta). Avui, però, no puc estar-me de reproduir i compartir amb vosaltres el que tan generosament diu del meu blog i del de Mercè (midons a qui ret permanentment vassallatge).
3. Mercè és la climentina de les poetesses valencianes i, per això, escolli a mompoeta per tal de fer trobar clos a les nits d’hivern i trobar lleu en arribar la primavera. Mercè, casta de poeta, filla de poeta, femella de poeta, poetessa, versos que s’escampen des de la Mariola tota floretes.
http://mercecliment.blogspot.com/
8. Lleixant apart l’estil dels trobadors hem arribat al blog de mompoeta. Mompó feia versos com qui fa la mostra millor de sabata d’agulla fina de la temporada. Un s’admirava i tornava a per més comandes. Conegué poetessa de casta rival i superior i no pogué fer altra cosa que dur-la a l’altar dels sacrificis compartits. Què infantarien Déu meu si el talent fos hereditari cosa que tothom sap, malauradament, no passa gaire sovint! Des de fa mesos el meu món es ple de uendos, greixets i maremortes.http://1en2.blogspot.com/